Metode raziskovalnega dela (dr. Bregar Lea)
Namen predmeta
Usposobiti študente za samostojno in skupinsko raziskovalno delo ter za izdelavo znanstvenoraziskovalnega dela (magistrske naloge) s poudarkom na učinkoviti izrabi možnosti, ki jih za raziskovalno delo ponuja sodobna informacijska tehnologija.
Vsebina predmeta
1. Posebnosti raziskovalnega procesa v okviru poslovnih ved
2. Konceptualna izhodišča raziskovalnega dela
- Koncepti, opredelitve, teorije in modeli
- Opredelitev teme raziskovanja
3. Raziskovalni pristopi, strategije in načrti
4. Raziskovalna etika
5. Problematika merjenja
- Ravni merjenja
- Zanesljivost in veljavnost merjenja
6. Tipologije podatkov
7. Iskanje sekundarnih podatkov
- Viri sekundarnih podatkov
- Tehnike iskanja in vrednotenja podatkov
8. Zbiranje primarnih podatkov
- Opazovanje, osebni razgovor, samoanketiranje
- Oblikovanje vprašalnika
9. Kakovost podatkov
10. Analiza podatkov
- Metode kvalitativne analize
- Metode kvantitativne analize
11. Priprava raziskovalnega poročila
- Pravila pisnega sporočanja raziskovalnih rezultatov
- Pravila ustnega sporočanja raziskovalnih rezultatov
Način dela pri predmetu in način ocenjevanja znanja
Predavanja: poglobljena razlaga snovi in diskusija izbranih člankov ter študij primerov.
Avditorne vaje: skupinsko in individualno reševanje ter diskutiranje rešitev enostavnih nalog ter kompleksnejših študij primerov.
Seminar: Priprava in predstavitev krajšega znanstvenega prispevka glede na strokovno usmeritev in interes študenta in praviloma v sodelovanju z drugimi katedrami.
Elektronska klepetalnica: vodeno sprotno preverjanje znanja s pomočjo diskusijskih vprašanj in e-nalog.
Končna ocena je sestavljena iz: pisni izpit (70 točk), seminarska naloga (20 točk), sodelovanje pri vajah (10 točk); skupaj (100 točk).
Pogoj za pristop k izpitu je izdelana seminarska naloga, udeležba na obveznem računalniškem seminarju (vaje) ter na zagovoru seminarskih nalog.
Ocenjevalna lestvica: pozitivni rezultat od 50 - 100 točk; 50 - 59 (zd 6), 60 - 69 (db 7); 70 - 79 (pd 8), 80 - 89 (pdb9), 90 - 100 (odl 10).
Ustni izpit je ob izraženi želji študenta, pri čemer mora študent na pisnem izpitu doseči najmanj 45% vseh razpoložljivih točk.
Študijska in izpitna literatura
Obvezna študijska in izpitna literatura:
Učbenik ter spremljajoča študijska gradiva v slovenskem in angleškem jeziku, ki jih bosta nosilki pripravili s sodelavci pri predmetu (dolgoročno načrtujemo razvoj interaktivnega elektronskega učbenika).
Dopolnilna študijska in izpitna literatura:
- Saunders, M., Lewis, P., Thornhill, A.: Research Methods for Business Students. Harlow: Prentice Hall, 2003. XVIII, 504 str.
- Frankfort-Nachmias, C., Nachmias, D.: Research Methods in the Social Sciences. 6th ed. New York: Worth Publishers, 2000. XXI, 550 str.
- Hussey, J., Hussey, R.: Business Research: A Practical Guide for Undergraduate and Postgraduate Students. 1st ed. London: Macmillan Press, 1997. X, 357 str.